måndag 27 maj 2013

Nu var det så väldans länge sedan jag var inne och uppdaterade bloggen så jag hade problem att komma ihåg mitt lösenord... Den här våren har bestått av illamående och trötthet eftersom vi väntar vårat tredje (!) barn :) och då har bloggen liksom inte haft så stor prioritet. Nu mår jag bättre så vi får se om jag får upp lusten att blogga igen..
Vad händer här hemma hos oss då? Jo, vi jobbar på med uterummet och altanen samtidigt som vi har några projekt i trädgården. Jobbet i trädgården är främst att förenkla skötseln och göra det där sista finliret som alltid verkar sitta så långt inne för oss.

 
 
Lite här och var i vår trädgård hänger som bollar med fårull för att hålla rådjuren borta och det verkar funka! Rosen som var helt uppäten förra året har tagit sig och har hittills fått vara orörd.
 
 
 
Älskar dom här små sötnosarna till blommor! Har glömt namnet men fina är dom iaf!
 
 
 
Ett av våra förbättringsarbeten i trädgården är att sätta kanter runt rabatter. Här har arbetet påbörjats runt pionerna och höstanemonerna. Kantstöden är gjorda av en kompis och består av en 3 mm plåt som snart kommer att börja rosta och bli otroligt fin!
 

 
Här sitter plåten på plats och pionerna har kommit upp en bit nu.
 
 


1 kommentar:

  1. Hej, tjusigt med plåtkant runt rabatterna det har viockså delvis :) Hoppas du går ork o blogga nu när du mår bättre igen o snart är ledig, det är så kul o se vad ni pysslar med! Kram S

    SvaraRadera